African adventure, krokodil 11 - 13 februari - Reisverslag uit Monkey Bay, Malawi van Tim Cevat - WaarBenJij.nu African adventure, krokodil 11 - 13 februari - Reisverslag uit Monkey Bay, Malawi van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

African adventure, krokodil 11 - 13 februari

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

13 Februari 2017 | Malawi, Monkey Bay

Zaterdag 11 februari
Mijn eerste week als klusjesman en  naschoolse leerkracht zat er op en ik kon merken dat het toch behoorlijk wat inspanning heeft gekost.
Daarom heb ik zaterdag heerlijk rustig aan gedaan, mijn blog bijgewerkt en eindelijk tijd gevonden om een serie op netflix te kijken.
's Middags waren de kids die ik les geef aan het zwemmen en heb ik bommetjes met ze gemaakt en met ze gestoeid wat ze prachtig vonden. Op een gegeven moment zag ik op een meter of 20 van ons vandaag wat in het water drijven en natuurlijk schiet gelijk door je heen dat het een krokodil of nijlpaard zou kunnen zijn. Ik probeerde mijzelf ervan te overtuigen dat het vast een drijvend stuk hout was, tot ik het onder zag duiken. De kids en ik wisten niet hoe snel we het water uit moesten!
Wel heel gaaf om zo'n groot roofdier te zien. Elke ongeveer tien minuten kwam hij even boven om daarna weer voor een dikke tien minuten onder te duiken en een paar meter verder weer te voorschijn te komen..
's Avonds ben ik op stap geweest met Ashley en Ben, wat erg gezellig was op een dronken vriend van hen na. De beste man leek wel aan mij vast gekleefd te zitten en brabbelde de hele avond tegen mij aan met een dubbele tong waardoor ik er niks van verstond.
In een soort van club zat iedereen op stoelen wat mij erg verbaasde, tot ik begon te dansen en iedereen de dansvloer op kwam. Krijg heel veel dansles aangeboden dus kom straks met veel Afrikaanse moves terug naar Nederland.

Zondag 12 februari
Vandaag wilde ik een kerkdienst meemaken en ben ik samen met Ashley naar de katholieke kerk 'Saint Lewis' geweest. Voor Afrikaanse begrippen vond ik het een erg mooie kerk met mooie muurschilderingen. Gelijk bij binnenkomst was het koor al het zingen en dit overdondert me toch elke keer. Mensen hier zijn zo ritmisch en kunnen zo zuiver zingen!
Na de kerk ben ik doorgegaan naar Venice beach backpacker omdat ik weet dat ze daar kleding wassen. Ik had een mooie deal gemaakt met een kerel om mijn kleren te wasswn voor 500 Kwacha wat ongeveer €0,60 is. Opmerkelijk vond ik dat hij zelf mijn kleding ging was wat ze normaal uitbesteden aan de vrouwen.
Nog even langs geweest bij mijn vriend mr. Eddy die zijn café schuin tegenover Venice beach heeft, om banana wine te kopen en ik heb zijn kinderen uitgenodigd om naar de naschoolse lessen te komen.
Terug gekomen bij de backpacker heb ik gezwommen met Mc Collins een van de medewerkers van Mufasa. Al vrij snel kwam het geloof ter sprake en het is lastig om hier over te praten met mensen die zich niet voor kunnen stellen dat je atheïst bent. Op een gegeven moment kwam Jack, een Amerikaan ook zwemmen en toen ik hem vertelde dat ik de vorige dag een krokodil had gezien van minstens twee meter geloofde hij mij niet. Heel stoer zwom hij verder het meer op tot ik de krokodil weer op zag duiken en hij niet wist hoe snel hij het water uit moest komen. Na het zwemmen heb ik gechilled met Wongani, ook een van de medewerkers van Mufasa. Er zijn namelijk en niet zoveel andere reizigers in Monkeybay, bij Mufasa werken toffe mensen en ze behandelen mij meer als een collega dan als een gast. Met Wongani heb ik echt een klik, een hele toffe gast die altijd vrolijk en enthousiast is en altijd roept: 'No man!'.

Maandag 13 februari
Ik loop nu al een aantal dagen te zeuren bij de manager om de juiste materialen klaar te hebben staan om de klus in de badkamer af te maken. (Het verplaatsen van de accu, nieuwe bedrading en het verplaatsen van de verlichting en schakelaars) Hij vertelt mij steeds dat alles klaar is en dat ik kan beginnen wanneer ik wil.
Toen ik maandag morgen wilde starten bleek niks klaar te liggen en bleken de materialen er niet te zijn, waardoor ik weer het dorp in kon om spullen te kopen wat me weer een uur of twee kostte aangezien er bijna niks te koop is en je tien verschillende rommelige zaakjes moet bezoeken voordat je iets vindt wat in de richting komt van hetgeen waar je eigenlijk naar op zoek bent. De meeste zaakjes zijn zo rommelige dat wanneer je ergens naar vraagt ze eerst door de rommel op de grond moeten spitten om het te zoeken.
Bij terugkomst kon ik eindelijk beginnen en wat een klus. Het is zo ontzettend warm in de badkamer en het is echt behelpen qua materialen en dergelijke. Zo hebben ze bijvoorbeeld geen fatsoenlijke trap, maar gebruiken ze een soort van driehoekig metalen frame, wat te lang is om rechtop te zetten en daardoor heel schuin tegen de muur moet staan en iemand het vast moet houden zodat hij niet weg glijdt wanneer je het beklimt.
Rond half 3 was ik eindelijk klaar met de klus en daarna moest ik rennen en vliegen om op tijd klaar te zijn voor de kinderen die ik om drie uur al les zou geven. Gisteren had ik een grote watermeloen gekocht, waar we vandaag de les mee gestart zijn. De dochter van mr. Eddy was er vandaag met twee vriendinnen waardoor ik niet alleen meer jongens in de klas heb.
's Avonds heb ik een drankje gedaan met drie locals die mij uitgenodigd hebben om morgen met hen naar Mangochi te gaan. Dat is een grotere plaats ten zuiden van Monkeybay.

  • 22 Februari 2017 - 11:02

    Tim:

    Hey Patruschka,
    Ziet er geweldig uit maar voor eerst heb ik andere plannen. Wel bedankt voor de tip!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Ik ben Tim Cevat, 24 jaar oud en woonachtig te Meppel.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 131550

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 14 April 2017

Extended African Adventure - Southern Africa

17 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Backpacking South- Africa and Mozambique

13 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Hitchhiken door Europa

24 Januari 2013 - 24 April 2013

South- Africa

Landen bezocht: