Valentijn - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu Valentijn - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

Valentijn

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

14 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Maandag 11 – donderdag 13 februari

Onze tweede stageweek op Charlton begon weer bijzonder. Bij aankomst op school hadden de leerkrachten opeens besloten dat het tijd werd om te gaan oefenen voor de sportdag en hier begonnen ze dan ook mee. Na het oefenen bleek dat alle leerkrachten weg moesten om een workshop te volgen, waardoor Maaike en ik in een keer de verantwoordelijkheid kregen over de hele school en we ons maar moesten zien te redden. Dit is allemaal goed gegaan, maar het blijft erg bijzonder dat we hier nog geen ‘normale’ lesdag hebben meegemaakt.

Deze week staat geheel in het teken van Valentijn en hier hebben we dan ook veel lessen aan gerelateerd. De leerlingen vinden dit erg leuk en zijn erg enthousiast. Zo hebben we woensdagmiddag na schooltijd samen met een aantal leerlingen de hele school versierd waardoor nu overal hartjes hangen. Ik ben erg nieuwsgierig hoe de andere leerlingen morgen zullen reageren.

Ook deze week heb ik weer lesgegeven in grade 5/6 en grade 7 en ondanks dat de lessen soms moeilijk verlopen merk ik wel een duidelijke vooruitgang bij de leerlingen. Door het telkens oefenen van bepaalde basiskennis merk ik dat een groot gedeelte dit onder de knie krijgt en dat antwoorden sneller komen dan in het begin.

Voor nu houd ik het hierbij en ik zal proberen mijn volgende blog wat sneller te plaatsen waardoor het niet steeds van die lappen tekst worden.

• 14 Februari 2013 - 12:43

Bram:

Valentijn als onderwerp voor de hele week? Loverboy die je bent ;)