Couchsurfen in München - Reisverslag uit München, Duitsland van Tim Cevat - WaarBenJij.nu Couchsurfen in München - Reisverslag uit München, Duitsland van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

Couchsurfen in München

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

17 Juli 2013 | Duitsland, München

Woensdag 17 juli
Ook aan het terug zien van Ralph kwam jammer genoeg een einde en 's morgens weer vroeg het bed uit om mijn reis te gaan vervolgen. Een fles ‘Weber’ wijn gekocht die ik mee neem naar Nina aangezien zij Ralph ook kent en dit me dan een leuk cadeau lijkt. Daarna heb ik samen met Ralph een bordje gemaakt voor het liften en heeft hij mij weg gebracht naar het dichtstbijzijnde tankstation. Hier jammer genoeg afscheid moeten nemen van Ralph en na een uur allerlei mensen aangesproken te hebben kon ik eindelijk meerijden met een vrachtwagen. Deze werd bestuurd door een Fransman die voornamelijk Frans en Duits sprak, maar z'n best deed in Engels aangezien hij dit graag wilde verbeteren.

Hij kon mij meenemen tot Stuttgart en daar heb ik bij het tankstation weer een aantal lifters ontmoet. Deze waren afkomstig uit Zwitserland maar nu weer onderweg naar huis vanuit Nederland. Erg grappig hoe het allemaal loopt en wie je ontmoet.

Na zo'n 20 minuten besloot ik mijn tactiek te veranderen en in plaats van het aanspreken van mensen aan de pomp langs de weg te gaan staan de naar de rust parkeerplek gaat met mijn bordje. Dit bleek een uiterst goede keuze te zijn, want de eerste auto stopte meteen en gooide de deur open zodat ik in kon stappen. In deze auto zat Olli, een 21 jarige kerel die naar zijn broer in München ging. Super, want dit betekende dat ik met twee ritten op de plaats van bestemming aan zou komen en nog veel eerder dan verwacht ook! Wel erg grappig, want de eerste vraag die hij mij stelde was van welke muziek ik houd. Olli is helemaal gek van muziek en had dan ook erg veel cd’s in de auto liggen. Onderweg we erg veel muziek geluisterd en muziek uitgewisseld met elkaar. Dat is een van de dingen die ik ook erg leuk vind aan het reizen dat je steeds weer in aanraking komt met nieuwe muziek.

Door Olli werd ik ergens in München afgezet en daar heb ik eerst maar eens een kroeg opgezocht. Hier mezelf even opgefrist, informatie gevraagd en mijn eerste biertje uit München gedronken. Ook had ik hier de beschikking over internet, waardoor ik contact kon maken met mijn couchsurfing host. Nadat ik me wat had verdiept in de plattegrond ben ik te voet de stad ingegaan. Dante zou namelijk pas laat in de avond thuis komen en tot die tijd moest ik mijzelf maar zien te vermaken. Het lopen naar het centrum was behoorlijk ver en ook erg zwaar aangezien ik met de backpack liep en het een dikke 32 graden was.

Ik heb rond gekeken in München, veel foto’s gemaakt en erg veel gezien. Ik had verwacht dat München niet zo bijzonder zou zijn, maar er waren boven verwachting veel mooie gebouwen en de parken zijn erg mooi en groot. Op een gegeven moment kreeg ik toch wel wat trek en ook een biertje zou mij wel weer smaken. Naar een pizzeria gegaan, maar hier waren ze niet zo vriendelijk. Ik wilde eerst graag een biertje drinken en dit kon wel, maar er was zogenaamd geen plek meer op het terras. (terwijl ik net gezien had dat er genoeg plek was) Het biertje heb ik dus binnen gedronken met het mooie weer, daarna kwamen ze vragen of ik ook iets wilde eten, waarop ik antwoordde dat ik best wel wat wilde eten maar alleen buiten op het terras. Toen kon ik opeens wel buiten zitten, waar ik een erg lekkere pesto pizza gegeten heb. Wel vroeg ik me af of ze er niet op gespuugd hadden, omdat ze mij duidelijk niet mochten.

Na het eten ben ik met de U-bahn naar het station gegaan voor de afspraak met Dante, de couchsurfing host. Dit was nog niet zo gemakkelijk, want ondanks dat ik had gezegd dat ik geen internet had bleef hij maar Whatsapp gebruiken in plaats van gewone sms’jes, waardoor ik steeds mijn internet aan moest zetten om contact met hem te houden. Op een gegeven moment kwam hij eindelijk aanlopen samen met een andere jongen. Dit was Felix en hij bleek op hetzelfde moment via couchsurfing bij Dante te verblijven. Felix komt uit Keulen en was in München omdat hij daar gaat studeren en daar op zoek was naar een woning.

Dante is 30 jaar en werkt op universiteit. Oorspronkelijk komt hij uit Mexico, maar hij woont al ruim 10 jaar in Europa. Eerst heeft hij een paar jaar in Frankrijk gewoond, daarna is hij naar Duitsland verhuisd en nu sinds twee jaar woont hij in München.

We zijn naar Dantes huis gelopen en daar heb ik eerst mijn spullen gedropt en even wat beter kennis gemaakt. Daarna zijn we met z’n drieën naar biergarten Bavaria- park geweest waar we een paar halve liters kordaat gemaakt hebben. Hier kon je erg mooi zitten, maar zoals je waarschijnlijk alweer raadt was het weer laat voordat ik op bed lag.

Mijn plan was om op donderdag gelijk al weer verder te reizen en daarom zou ik vroeg op staan. Alleen had ik wekker een uur te laat staan en was ik daardoor al wat later. Ook zou ik met de jongens Weisswurst eten als ontbijt. Super lekker, maar hierdoor werd het naar mijn zin wel wat aan de late kant om nog naar Slovenië te liften die dag. Na overleg met Dante kon ik nog wel een nacht blijven slapen waardoor ik de dag erna wel bijtijds zou kunnen vertrekken en ik mijn route nog even goed uit kon stippelen.

Na het ontbijt, moest Dante naar zijn werk en daarom heb ik samen met Felix de stad verkend en zijn we op zoek geweest naar woonruimte voor Felix. Na het zoeken naar een woning zijn we naar bierbrouwerij Hofbrau geweest en hier heerlijk bier gedronken in een binnentuin. Daarna naar Dantes huis gegaan en hier heb ik alles voorbereid voor het vervolg van m'n trip. ‘s Avonds arriveerde er nog een andere jongen genaamd Micheal een jongen uit Polen die ook bij Dante bleef slapen als Couchsurfer. Met z’n allen nog een biertje gedaan en ik had weer even een bordje voor het liften gemaakt en afscheid genomen, omdat ik er al om 6 uur uit moest vrijdag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, München

Hitchhiken door Europa

Na jaren van twijfelen en niet genoeg lef hebben, eindelijk doorgepakt en liftend Europa rond geweest. Extrema Outdoor in Nederland, wijn drinken in het zuidwesten van Duitsland, Weisswurst en bier in München, zomerkampen met kids in Slovenië, als extra uitstapje zwemmen en waterskiën in Kroatië, feesten op Sziget in Boedapest, Tsjechisch bier drinken in Bratislava en meer dan 60 kilometer sightseeing in Praag.

I will leave this Saturday at the 13th of July and return at the end of August. I will start hitchhiking from Meppel and first go to Tilburg to a good friend of mine (Marijn) I met in South- Africa. After Tilburg I will continue and make a stop in Flemlingen where the crazy Geman guy lives (Ralf). After my visit to Ralf I will continue on my way to Slovenia with one stop in Munchen where I will couchsurf.
When I arrive in Slovenia I will try to couchsuf as well and first discover Ljubljana. After a few days, Nina will arrive and we will go to two summer camps where Nina works and where I will be volunteering. The first week with primary kids to improve their english and the second week with kids from secondary school with all kind of activities.
After the summer camps, Nina and I will go to the music festival Sziget in Hungary what last for 6 days. When Sziget ends I will continue to Bratislava for one or two days and continue to Prague. In Prague I want to see some sculptures my great grandfather made, for example the deadmask of Jan Palach ( † 19. Januar 1969)
When I'm done in Prague I will be on my way, back to the Netherlands and I will make one stop somewhere in Germany to meet Lisa and Lena, two girls I also met in South- Africa.


I'm looking forward to see everyone again and I hope the hitchhiking will work out :D

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Zwart reizen in Ljubljana

17 Juli 2013

Couchsurfen in München

15 Juli 2013

Op naar Duitsland, naar crazy Ralph

13 Juli 2013

Beter laat dan nooit, mijn Eurotrip
Tim

Ik ben Tim Cevat, 24 jaar oud en woonachtig te Meppel.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 131719

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 14 April 2017

Extended African Adventure - Southern Africa

17 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Backpacking South- Africa and Mozambique

13 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Hitchhiken door Europa

24 Januari 2013 - 24 April 2013

South- Africa

Landen bezocht: