Reis naar South- Africa en verblijf Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu Reis naar South- Africa en verblijf Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

Reis naar South- Africa en verblijf Durban

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

28 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Durban

Afgelopen donderdag is mijn reis naar South- Africa dan eindelijk begonnen. ’s Morgens vroeg eerst even de laatste dingetjes in huis voor elkaar gemaakt, waarna om 8.15 uur de familie Hoogeveen al voor de deur stond om mij naar het station te brengen en uit te zwaaien.

Op het station in Meppel kwam ik er al vrij snel achter dat mijn trein toch niet rechtstreeks naar Schiphol ging, maar dat ik door de aangepaste dienstregeling opeens twee keer mocht overstappen met mijn zware koffer en tas. Na wat kleine vertragingen toch als eerste aangekomen op Schiphol waar het wachten was op de rest van de groep.

Na ongeveer een uur was iedereen gearriveerd en konden we inchecken. Al snel konden we aan boord van de airbus A380 van Emirates stappen. Wat een immens groot en luxe toestel! Zes uur vliegen later kwamen we in het donker op Dubai aan. Op Dubai moesten we meer dan tien uur wachten tot de volgende vlucht zou komen. Dit was echt heel erg lang en op een gegeven moment ben je de vermoeidheid voorbij, maar wel ontzettend gaar.

Lang wachten en eindelijk konden we verder naar Durban, dit is een vlucht van zo´n 8 uur, maar door vertragingen hebben we bijna 10 uur in het toestel gezeten. Dit heeft als nadeel dat je overal kramp begint te krijgen en beweging nodig hebt, het voordeel was dat ik een erg leuk gesprek heb gehad met een Zuid- Afrikaan die ons veel wist te vertellen in half Engels/ half Zuid- Afrikaans (Dit lijkt wat op Nederlands en wanneer je geconcentreerd luistert is het wel te volgen). Ik hoopte eigenlijk het palmeiland te kunnen zien, maar ik zat blijkbaar aan de verkeerde kant van het toestel en heb dus niks gezien. Hopen dat ik op de terugweg meer geluk heb! :D

Eindelijk aangekomen in Durban
Bij aankomst op Durban verbaasde het mij dat het regende, desondanks was het wel lekker warm en aangenaam. Op het vliegveld heb ik eerst een simkaartje voor mijn telefoon gekocht (nummer komt op facebook) en daarna even een hapje gegeten.

Nadat iedereen alles geregeld had zijn we met de taxi naar het hotel gegaan, tijdens de rit vertelde de taxichauffeur ons dat we voor ‘blanken’ een van de slechtste hotels hadden gekozen. Het hotel staat bij het centrum, in een wijk waar voornamelijk ‘zwarte’ mensen wonen. In deze wijk wordt er volop drugs gedeald en is er veel prostitutie. Je kunt hier niet alleen over straat en zelfs in een groep is het eigenlijk niet verantwoord.

Ondanks dat we ons niet echt op ons gemak voelden, hadden we toch besloten om in te checken, omdat het ondertussen toch al een uur of elf was. In het hotel waren de kamers op zich oké, maar in het hotel zelf was het erg onrustig. Eerst hebben we besproken wat we nu wilden, omdat we ons in dit hotel niet op ons gemak voelden en we eigenlijk niet de straat op konden. We hebben toen besloten om contact op te nemen met de organisatie bij wie we geboekt hadden en al vrij snel hadden we het voor elkaar dat we naar een ander hotel konden. Dit moest dan wel per direct om kosten te besparen en daarom hebben we ons om één uur ’s nachts nog uitgecheckt en zijn we naar het Beachhotel gegaan.

Bij het Beachhotel hadden we gelukkig gelijk een goed gevoel en konden we eindelijk slapen op een erg mooie kamer voor 5 personen met uitzicht op zee. Voor de volgende dag hadden we grootse plannen, maar iedereen was nog erg moe en daarom hebben we er een relax- dagje van gemaakt.

Achteraf vond ik dit helemaal niet erg, want ik heb genoeg indrukken opgedaan. Samen met Maaike ben ik bijvoorbeeld naar de supermarkt gelopen, dit is een afstand van zo’n 500 meter. Op dit stukje moesten we opletten dat we niet beroofd zouden worden, het verkeer van de andere kant komt bij het oversteken (Ze rijden hier aan de linkerkant) en we niet in de verkeerde buurt uit kwamen. Verder vond ik het een vreemde gewaarwording dat we de enige blanke mensen in de hele straat waren en dat iedereen je nakijkt.


Ik moet weer verder, dus ik laat het hier eerst bij…. Spreek jullie allemaal snel!

  • 28 Januari 2013 - 09:35

    Jeanne:

    Tjee Tim heftig allemaal. doe je wel voorzichtig? Het enige wat je aan een beroving overhoud is een traumatische ervaring en daar zit je niet op te wachten. Ik heb je nog een mailtje gestuurd met het aqurium in Dubai behoorlijk decadent. Wat een luxe allemaal.
    Hier gaat alles zn gangetje, het weer is omgeslagen de tempertatuur is nu boven nul. Een stuk aangenamer. De merentocht in Wanneperveen is afgelast van de week dikke chaos. Ze haaden 10.00 mensen verwacht en er kwamen er 17.000 op af. Tsja dat kon het ijs niet aan. Dus werde iedereen naar huis gestuurd wat z niet in dank afnamen.
    Wij hebben het concours in Balkbrug er ook weer opzitten. Daar hadden we een standje met de Lipica rijlaarzen. Hopelijk komt er wat uit. We hebben daar voornamelijk gezeten om naamsbekendheid te krijgen. Maar het was ook beregezellig.
    Joyce en Boris zijn samen vrijdage geweest nadat ze hun spullen verhuisd hadden naar jouw huis.
    Ze hebben het er erg naar hun zin. Het gaat volgend mij prima. Ik ben er nog niet geweest maar heb er alle vertrouwen in dat ze goed oppassen en zuinig met je spulletjes zijn.
    We wachten hier vol spanning je volgende verslag af.
    Dikke knuf van ons en likje van Lady
    Jeanne

  • 28 Januari 2013 - 09:55

    Emma:

    Wauw broertje!
    Al een hele beleving! Hihi
    Toch fijn dat jullie naar een ander hotel konden!
    Wat zou jij het leuk krijgen daar!
    Heeeeeeel veel plezier..
    Kijk uit naar je nieuwe bericht!
    Ga maar lekker genieten van alles wat je ziet!
    Wij gaan ff verder verhuizen.. We houden contact broertjelief!

    Dikke kus uut moppelt

  • 28 Januari 2013 - 10:44

    Annette:

    Hé lieverd,
    Wat een avontuur, zo'n reis. Goed dat jullie hebben overgeboekt naar een ander hotel.
    Hoe lang blijven jullie daar?
    Hier hebben we inmiddels gezinsuitbreiding! We hebben 2 schattige hondjes opgehaald!!
    Joyce en haar ouders zijn gisteravond komen kijken en waren direct verliefd
    De een is een heel schattig klein meisje van 1773 gram, ze lijkt op een mini-keeshondje met de kop van een beertje, ze is helemaal zwart. De andere, een jongetje, heeft iets weg van een terrier, zwart met bruine vlekken bij de oren en de poten. Ze zijn 3 en een halve maand en komen uit het dodenstation in Hongarije, waar hun moeder al was afgemaakt.. Ze zijn net op tijd gered en waren nog maar 3 dagen in Nederland. Ze lopen al wel mee aan de riem, maar hebben geen idee wat ze buiten moeten doen, ze vinden het wel erg leuk en interessant,
    maar als ik weer binnenkom doen ze hun behoefte op de krant. Ze moeten echt alles nog leren, dus een puppycursus lijkt me verstandig.
    Hou je ons op de hoogte van je avonturen en pas goed op jezelf en elkaar!
    We houden van je.
    Dikke kus, Annette

  • 28 Januari 2013 - 11:44

    Marleen:

    Jeetje wat een indrukken en een eerste verhaal zeg.
    Ik vind het leuk om je verhaal te lezen en blijf het zeker lezen.
    Genieten he!!

    Groetjes uit de Wijk

  • 28 Januari 2013 - 12:03

    Bram:

    Zo wat een beleving. Maar mooi dat jullie veilig zijn aan gekomen. Hopelijk gaat de rest van de reis nu voorspoedig maar er zal wel weer het nodige gebeuren. Ik ben benieuwd naar je indrukken. Veel plezier en houd ons maar op de hoogte.

    Groetjes uit het nog altijd koude en nu ook natte Meppel.

  • 28 Januari 2013 - 15:29

    Chantal:

    Wat een lange reis zeg, het word en is het vast meer dan waard!
    Fijn dat jullie naar een ander hotel konden, dat kan je je hier in Nederland bijna niet voorstellen.
    Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag! :)

  • 28 Januari 2013 - 16:27

    Henk:

    Yo, boy-o
    De kop is er dus af. vanaf nu, kennismaken, leren, de indrukken plaatsen, maar vooral genieten. Blijf gezond, maak er iets moois van... en geen dingen doen die je niet durft.
    Vriendelijke groet,
    Henk

  • 29 Januari 2013 - 19:50

    Tilly:

    Ha Tim!
    Wat fijn dat je goed bent aangekomen!
    Geniet van alle indrukken en bedenk: Europeanen hebben een horloge, Afrikanen hebben de tijd!
    Groetjes,
    Tilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Ik ben Tim Cevat, 24 jaar oud en woonachtig te Meppel.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 866
Totaal aantal bezoekers 131612

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 14 April 2017

Extended African Adventure - Southern Africa

17 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Backpacking South- Africa and Mozambique

13 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Hitchhiken door Europa

24 Januari 2013 - 24 April 2013

South- Africa

Landen bezocht: