African adventure! 19 - 21 januari Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu African adventure! 19 - 21 januari Durban - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

African adventure! 19 - 21 januari Durban

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

19 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Durban

Donderdag 19 Januari
Toen we wakker werden of eigenlijk een zeer onrustige, oncomfortabele en lekgestoken nacht achter de rug hadden, hebben we gelijk aangegeven dat we de komende nachten niet zouden couchsurfen. Dit vonden de hosts wel jammer, maar ergens begrepen ze het ook wel.
Van daar hebben Charlotte, Apolline en ik een Uber taxi naar Curiocity BP genomen om hier onze tassen te droppen. Deze backpacker is een paar maanden geleden gestart en is sowieso de mooiste BP waar ik tot dusver overnacht heb! Na het droppen van de tassen zijn we naar het strand gelopen voor het ontbijt. Toen we bijna bij het restaurant waren, hoorde ik iemand mijn naam roepen en het bleek Jonas te zijn van de shuttle vanaf het vliegveld van de vorige dag. Met z'n vieren hebben we ontbeten en daarna hebben we nog even gezwommen.
Bij terugkomst in ons hostel ben ik alleen naar de ambassade van Mozambique gegaan en de visum aanvraag gedaan. Charlotte en Apolline hebben namelijk aangegeven dat ze eerst een eigen plan gaan trekken, wat ik eigenlijk helemaal niet erg vind.
's Avonds hebben we bij Pier 107 aan het strand gegeten en daarna zijn we uitgeweest in Floridastreet.

Vrijdag 20 januari
Vandaah vrij laat opgestaan en eerst gezellig ontbeten bij Pier 107 met Apo, Charlotte en Jonas en nog even gezwommen in de zee. Daarna ben ik weer alleen naar de ambassade van Mozambique geweest om mijn visum op te halen.
Daarna ben ik samen met de dames naar de Herb market geweest. Jammer genoeg hebben we niet zoveel gezien, omdat het weer niet mee zat en de dames zich niet op hun gemak voelden. Blijft toch heel spannend, zo'n andere wereld, waar ze allerlei illegale producten verkopen en waar je de enige buitenlander bent.
Terug gekomen in het hostel heb ik mijn plannen omgegooid en in plaats van met de meiden naar St. Lucia te gaan heb ik beslotej eerder naar Mozambique te gaan. De meiden hebben daarop besloten om eerst naar de Drakensberg te gaan.

Zaterdag 21 januari
Ik was op tijd wakker en al vrij vlot moesten Apolline en Charlotte vertrekken met de Bazbus (bus for backpackers) na hen uitgezwaaid te hebben, heb ik samen met Sam (Canada) rondgelopen in the beach area. Teruggekomen in de BP hebben we een heerlijke lunch gemaakt met eieren tomaat en bacon. Onze lunch hebben we gedeeld met Juan en dat leverde ons een biertje en een gratis surfles op. Juan surft namelijk al 20 jaar en wilde ons wel een gratis surfles geven. Het surfen was zo ongelofelijk tof! Eigenlijk wist ik dat al wel, maar toch komt het er nooit van om het te doen. Op een gegeven moment zagen we dolfijnen redelijk dichtbij en zijn we daar met onze surfboards naar toe gezwonnen. Heel gaaf om ze van enkele meters afstand te zien zwemmen! Teruggekomen in de BP heb ik de laatste dingen geregeld voor mijn trip naar Mozambique, maar daar kwam ik er ook achter dat ik mijn malaria tabletten perongeluk aan Charlotte gegeven had, terwijl ik vandaag mijn eerste tablet moest slikken. Nu hopen dat ik ter plaatsen wat kan krijgen. 's Avonds heb ik iedereen in de backpackers gecharterd om nog een drankje te doen bij Joe Cools. Een gave beach bar met Afrikaanse dance muziek. Erg gezellig met in totaal zeven man, maar ik heb het niet laat gemaakt omdat om 6 uur 's morgens mijn uber taxi klaar zou staan om mij naar de bus te brengen.

  • 30 Januari 2017 - 16:05

    Jeanne:

    Wat leuk om te lezen hoe jij daar je dagen doorkomt. Fijn dat je een verslag maakt dan lijkt het niet of we er een beetje bij zijn.Niet zo slim van de malaria tabletten. Heb je ze nog kunnen kopen?

    Dikke knuffel

  • 30 Januari 2017 - 16:21

    Patruschka:

    Super Tim! Vooral dat surfen en die dolfijnen! Jaloers... Hier miezert het en ik zie nooit een dolfijn in Meppel. Heeeeeeeel veeeel plezier!
    Groetjes Patruschka

  • 30 Januari 2017 - 18:07

    Zus:

    Awesome broer! Echt superleuk om te lezen..
    Ben blij dat je volop geniet

  • 31 Januari 2017 - 19:43

    Annette:

    Hoi! Wat maak je weer mooie verslagen! Heel beeldend. Vooral fijn om weer iets van je te horen! Blijf dit vooral doen

  • 31 Januari 2017 - 19:46

    Annette:

    Mijn reactie was niet helemaal geplaatst.. Ik wil je sowieso heel veel plezier wensen en vooral: stay safe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Ik ben Tim Cevat, 24 jaar oud en woonachtig te Meppel.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 131540

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 14 April 2017

Extended African Adventure - Southern Africa

17 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Backpacking South- Africa and Mozambique

13 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Hitchhiken door Europa

24 Januari 2013 - 24 April 2013

South- Africa

Landen bezocht: