En toen zat het praktijk gedeelte er alweer op - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu En toen zat het praktijk gedeelte er alweer op - Reisverslag uit Kokstad, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

En toen zat het praktijk gedeelte er alweer op

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kokstad

Vrijdagavond waren we uitgenodigd om bij Rensia en Carel te komen eten. Zij zijn de beheerders van Mooiplaas en wilde ons introduceren in de Zuid- Afrikaanse keuken. Dit was pure verwennerij en ik heb nog niet zo lekker gegeten sinds ik in Zuid- Afrika ben. Ondanks dat overal suiker in zit, overheen gaat en als hoofdingrediënt gebruikt wordt was het heerlijk. Rensia had alles zelf gemaakt en dit varieerde van een soort van pompoenkoekjes met een caramelsiroop tot een rijkelijke salade met een mayonaisedressing (ook weer met veel suiker). De Zuid- Afrikaanse keuken is een mengelmoes van gerechten en kruiden uit allerlei culturen die door de koloniale bezetting en de invoering van slaven is ontstaan.

Zaterdag en zondag was het weer niet echt iets om trots over naar huis te schrijven en heb ik dankbaar van de gelegenheid gebruik gemaakt om met school bezig te gaan en de rest van mijn reis in te plannen en alles te reserveren. Ik heb nu de planning voor dit laatste gedeelte van mijn reis bijna helemaal rond en op een paar laatste organisatorische aanpassingen na mag het van mij komende vrijdag gaan beginnen.

Ik zwaai die vrijdagmiddag de andere studenten uit op het vliegveld in Durban, waarna mijn individuele reis dan echt gaat beginnen. Erg spannend allemaal en jammer genoeg zal ik dan minder vaak de tijd hebben om even een blog te plaatsen, maar ik zal zeker proberen om zo nu en dan even wat op facebook te plaatsen!

Voor nu zal ik even wat extra zonnestralen naar Nederland sturen, want ik heb gehoord dat het de laatste keer maar net voldoende bleek te zijn voor een mager lentezonnetje ;)

  • 19 Maart 2013 - 02:04

    Jeanne:

    Wow Tim wat een ontzetend leuk verhaal. Wat vliegt de tijd dan ook voorbij.
    Nu je stage erop zit begint voor jou een welverdiende vakantie. Ik ben benieuwd wat je allemaal in je planning hebt staan. Maar dat zullen we ongetwijfesl van je horen.
    Het zou geweldig zijn als je in jui je studie kunt afronden en dan.... op zoek naar een baan.
    Wat ik heb begrepen is dat je in eerste instantie als invalkracht op een hoop scholen terrecht kunt en dan komt de rest vanzelf.
    Nog een hele fijne tijd.
    Dikke knuf en bedankt dat je verslag zo uitgebreid is. Je hebt me nieuwsgierig gemaakt naar Zuid Afrika
    (toch maar eens met Peter over hebben hihi)
    Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Ik ben Tim Cevat, 24 jaar oud en woonachtig te Meppel.

Actief sinds 05 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1028
Totaal aantal bezoekers 131504

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 14 April 2017

Extended African Adventure - Southern Africa

17 Januari 2017 - 01 Februari 2017

Backpacking South- Africa and Mozambique

13 Juli 2013 - 17 Augustus 2013

Hitchhiken door Europa

24 Januari 2013 - 24 April 2013

South- Africa

Landen bezocht: