Baildon Waterfalls & Tala Gamereserve - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu Baildon Waterfalls & Tala Gamereserve - Reisverslag uit Mpumalanga, Zuid-Afrika van Tim Cevat - WaarBenJij.nu

Baildon Waterfalls & Tala Gamereserve

Door: Tim Cevat

Blijf op de hoogte en volg Tim

18 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Mpumalanga

Vrijdag 8 maart – Zondag 10 maart

Vrijdagavond werden we door Anne en Piet opgepikt om naar de Baildon waterfalls te gaan. Dit was een klein uurtje rijden en bij aankomst was het al donker. Dit deed niks af van de ontzettend mooie plek waar dit restaurant gevestigd is. Het restaurant zit direct naast een waterval en deze is in het donker te bewonderen door de lampen die er op gericht staan. Jammer genoeg was foto’s maken wat lastiger door weinig licht, daarom moet ik het maar doen met de herinneringen. Na een gezellige avond, met erg veel lekker eten werden we weer teruggebracht naar Mooiplaas en moe, maar voldaan lagen we al snel op bed.

Zaterdag was het de hele dag slecht weer en waren er weinig droge momenten, hierdoor werden we gedwongen om maar eens met de opdrachten van school aan de slag te gaan. Ik heb dan ook het grootste gedeelte van de dag achter de laptop gezeten en ben een behoorlijk eind verder met mijn onderzoek naar de toepassing van spelend leren in Zuid- Afrika.

Zondagmorgen werden we vroeg opgehaald door Anne en samen zijn we naar het Tala gamereserve geweest. Dit is een wildpark waar je met eigen vervoer of in een 4x4 truck met gids doorheen kunt rijden. Wij hebben gekozen voor de laatste optie en al snel zaten we bovenop een open bakkie. Anne had verrekijkers en determinatieboekjes meegebracht en deze kwamen erg van pas. Het voordeel van het onder begeleiding van een gids het park doorrijden, was dat je van de gebaande wegen af mocht en dus veel dichter bij de dieren kon komen. Tijdens de rit (weer zo’n Afrikaanse massage) hebben we erg veel wilde dieren gezien, zoals: giraffe, neushoorns, zebra’s en springbokken. Erg indrukwekkend om de dieren van zo dichtbij te zien! Met name de giraffes en de neushoorn vond ik erg bijzonder. Het gamereserve zelf vond ik minder indrukwekkend, omdat dit toch een van de kleinere wildparken is en je net te vaak de omheining zag. Wel hadden we erg veel mazzel met het weer. Er was regen voorspeld, maar we hebben het gelukkig droog gehouden.

• 18 Maart 2013 - 19:58

Annette:

Hé lieverd,

Hier is maar 1 woord voor: WAUW!!
    Wat een geweldige foto's!!
    Hadden ze van dat restaurant bij die waterval geen kaarten ervan?
    Blijf voorzichtig en tot eind volgende maand.

Kussie Annette